امروز (شنبه 19 فروردین 91) رسپشن هتل، ترجیح داده بود که ما صبحانهمان را با صدای مجری و کارشناس شبکه یک صرف کنیم. داشتیم صبحانه میخوردیم و صحبت میکردیم بعد کمکم حواسمان جمع (یا حتی پرت) صحبتهای «کارشناس کارآفرینی» شد که داشت سوالهای بینندهها را جواب میداد.
سوالات بینندگان، پاسخهای خانم مهرنوش (کارشناس کارآفرینی)، سوالات مجری، گزارشهایی که بین صحبتها پخش میکردند، همه چیز تاملبرانگیز بود.
سوال: ما چهارتا خواهریم، چی کار کنیم؟
پاسخ: الان در حیطه بازاریابی جای کار بسیاری هست. شما چهار خواهر میتونید با همافزایی برین بازارهای یک شرکت را شناسایی کنید.
نکات: 1. برای کارشناس اصلاً مهم نیست که چهار خواهر در چه رنج سنیای هستند، چه رشتههایی خواندهاند، چه علایق و امکانات و مهارتهایی دارند. 2. به واحدهایی که در رشته مدیریت بازرگانی گذراندهام، فکر میکنم؛ تحقیقات بازار، بازاریابی و مدیریت بازار، بازاریابی بینالمللی، بازرگانی بینالمللی، فنون تجزیه و تحلیل سیستمها، سیاستهای پولی و مالی، مدیریت منابع انسانی، روانشناسی کار و... زیرشاخههایی که هر کدام دنیای وسیعی هستند و باید سالها مطالعه، پژوهش و کار دربارهشان انجام بدهیم. 3. یاد استاد کارآفرینیمان میافتم که همیشه حرص میخورد و میگفت: تعریف اینها از کارآفرینی کلاً اشتباهه. کارآفرینی که کارجور کردن نیست. حتی ممکنه کارآفرینی با بیکار شدن یک سری از نیروهای انسانیتون همراه باشه. ما میخوایم بریم به این سمت که زمان آزاد بیشتری برای نیروهای انسانی فراهم کنیم تا بتوانند بیشتر فکر کنند و کمتر کار فیزیکی.